אמפתיה – שפה בית ספרית

אמפתיה – שפה בית ספרית

טור אישי – ניר רוה* מבוגרים הם ילדים עם מסכות. "ההנחה שהפדגוגיה היא תורת הילד ולא תורת האדם, היא אחת הטעויות המרגיזות ביותר" (יאנוש קורצ'אק). באחד מימי השבוע לקחתי את יואב, בני בן ה 2.5, לגן. גשם סוחף, אני קושר את יואב מבעד ל 30 השכבות שהפכו אותו לדובי קטן, דובי לא לא, אם נשפוט

ניהול עצמי

ניהול עצמי

'ניהול עצמי' במערכת החינוך בישראל   בית ספר בניהול עצמי ניהול עצמי משמעותו מעבר ממוקד שליטה חיצוני למוקד שליטה פנימי. ביחסי בית הספר עם המערכות הדומיננטיות לגביו – משרד החינוך והרשות המקומית – מתבטא המעבר בהיפוך המשולש: משמעות השינוי הוא מעבר ממצב שבו בית הספר בתחתית המשולש, ו'המשרד' ו'הרשות' מעליו , למצב שבו בית הספר

הכשרת מורים – אפשר וצריך לעשות אחרת

הכשרת מורים – אפשר וצריך לעשות אחרת

מורה טוב הוא המשאב החשוב ביותר שיש למערכת ולכן יש לתת את הדעת על הכשרת המורים וכן על המשך הפיתוח המקצועי של המורים  במהלך כל שנות עבודתם.  מורים טובים הם מורים המיומנים בתחום הפדגוגי, בתחום החקר וביכולותיהם כמנחים ומובילים. הכשרת המורים: א. תחום פדגוגי: הכשרת המורים צריכה להתמקד בידע פדגוגי נרחב ולא בתחום דעת. בפינלנד,

מי בכלל רוצה להיות שר חינוך

מי בכלל רוצה להיות שר חינוך

אורן יהי-שלום, תנועת חינוך ישראלי משנת 1974 ועד היום, אין במדינת ישראל שר חינוך אחד שהתקדם בזירה הפוליטית! למעשה – מאז הקמת המדינה רק שני שרים התקדמו, שניהם לתפקיד שר החוץ – יגאל אלון ואבא אבן. זלמן שז"ר מונה לנשיא אחרי שהיה שר חינוך – אבל רק אחרי 13 שנים של גלות פוליטית בעקבות תפקידו

פצעי בגרויות / עינב שרעבי

פצעי בגרויות / עינב שרעבי

הפצעים שדורות של תלמידים חווים כבר במשך שנים רבות במערכת החינוך הישראלית. וממה נגרמים הפצעים? מבעיות שמשרד החינוך לא מנסה לפתור. כבר שנים רבות מבוססת מערכת החינוך שלנו על מבחני בגרות. מאז היותי בכיתה א, כל מה שנדרש ממני כתלמידה היה לשנן חומר. לא באמת הבנתי את מה שאני לומדת, שיננתי את החומר כמו תוכי